Stačí chvilka nepozornosti, a i vy se můžete během chvilky zařadit do nepopulárních statistik o dopravních nehodách. Většina nehod skončí jen odřeným lakem nebo promáčklinou, jednou za čas se ale může stát na silnici něco závažnějšího. Je proto dobré znát postup, jak při lehčích i těžších nehodách postupovat, abyste neměli problémy s policií, nahlášením pojišťovně, ani následnou opravou.
Doporučený postup se liší podle toho, k jaké škodě během nehody došlo. Za lehčí nehody se považují případy, kdy nedošlo ke škodě vyšší než 100 000 Kč, nebyl nikdo zraněn a nebyl poničen majetek třetí osoby. V těchto situacích není třeba nehodu hlásit policii a veškeré náležitosti vyřeší mezi sebou účastníci nehody.
Pokud jste nehodu zavinili vy, máte povinnost poskytnout poškozenému všechny potřebné údaje, aby mohl uplatnit své právo na náhradu škody. Poté doporučujeme neprodleně škodní událost nahlásit své pojišťovně.
Pokud jste vy na straně poškozeného a chcete uplatnit svůj nárok na náhradu škody, událost můžete nahlásit u pojišťovny viníka. Nehodu tedy můžou u pojišťovny nahlásit obě strany – jak viník, tak poškozený – vždy ale u pojišťovny viníka.
Důležité: Nezapomeňte, že povinné ručení je třeba mít při jakékoli jízdě s vozem. V případě, že si kupujete nový nebo ojetý vůz, vyřiďte si pojištění vozidla přímo u daného prodejce, abyste odjeli s pojištěným vozem.
Pokud jste se stali účastníkem (nebo svědkem) vážnější dopravní nehody, je třeba se chovat tak, abyste situaci ještě více nezhoršili a zároveň maximálně pomohli zraněným. Za vážnější nehodu se považuje případ, kdy došlo ke škodě vyšší než 100 000 Kč, byl při ní někdo zraněn nebo došlo ke škodě na majetku třetí osoby. V těchto případech je také třeba k nehodě zavolat policii.
Policie vyhodnotí, zda při nehodě došlo jen k přestupku nebo k trestnímu činu. V případě, že se bude jednat o přestupek, pak viníka čeká postih za porušení pravidel silničního provozu a stejně jako v případě lehčích nehod řešení náhrady škody pojišťovnou.
V případě, že má nehoda vážné důsledky, může být její zavinění označeno za trestný čin. Poté se vše řeší v rámci správního řízení. Vždy záleží na okolnostech, průběhu a následcích nehody.
Pokud je vaše auto po nehodě nepojízdné nebo není bezpečné, abyste s ním nadále jezdili po komunikacích, je třeba zavolat asistenční službu, která zajistí odtah. V dispozici jsou vám naši pracovníci na nonstop lince 728 702 696. Po odtahu do servisu poté zajistíme jak opravu vozidla, tak jednání s pojišťovnou při vyřizování pojistné události.
Jedním z nejdůležitějších bezpečnostních prvků ve vozech ŠKODA je tísňové volání (součást balíčku služby ŠKODA Connect – Care Connect) neboli eCall, jež je zdarma po celou dobu životnosti vozu.
V případě, že airbagy zaznamenají větší nehody, vůz automaticky naváže spojení s tísňovou linkou 112. Jejím pracovníkům zároveň pošle informace o pozici vozu, směru jízdy, počtu pasažérů v autě a o závažnosti kolize.
Systém je možné také aktivovat za pomoci tlačítka, což se hodí nejen v případě, že jste se sami dostali do problémů, ale také pro případy, že jste se stali svědky nehody.
Jsme autorizovaný dealer značek ŠKODA a Volkswagen. Podívejte se na naši nabídku nových vozů nebo ojetých vozů, případně můžete využít služeb autorizovaného servisu v Praze.
Bezpečnostní pásy v autě: vše o bezpečném poutání